Oravská priehrada - Slanická osada 2009

ORAVSKÁ  PRIEHRADA  - SLANICKÁ OSADA  2009

DEŇ PRVÝ:

Nedeľa 23.8.2009

Dorazili sme šťastlivo. Ubytovali sa a išli pozrieť vodu. Bola asi tak ako stále býva o takomto čase. Mierne zdvihnutá hladina, ale bolo vidno mólo v kempe. Pofukoval vetrík od hrádze, teda sprava. Už sa teším až tu niečo omočím. Mám v pláne vyskúšať feeder a dáke pleskáče, kapre. Vlastne hocičo, len aby to bralo. No a samozrejme dravce. Zubáče, bolene, šťuky a okúne. Len ráno na ne asi nevstanem, bo som vyčerpaný z ranného vstávania z pretekov na Kysuci. Pochytali sme tam hodne jalcov. Nedeľný pretek nám zrušili, lebo poobede aj v noci lialo a bola úplne zakalená voda. Tak sme tam skončili priebežne na siedmom mieste. Ale už som tu na Orave a chcem lapať poriadne oravské dravce. Tak sa teda tešte! Ale najprv si dám poriadneho panáka na privítanie.

Pohľad z betónového móla na kemp

DEŇ DRUHÝ:

Pondelok 24.8.2009

Ráno som nevstal. Až okolo deviatej sme vyrazili na mólo. Najprv som skúšal jemnejšiu vláčku, ale potom som dal veľké kopyto. A hneď som záber. Patrične som zasekol. Ale kým som čakal na Moniku s foťákom, ryba sa mi pri brehu vypla. Asi to bol zubáčik. Nebol veľký, lebo mi moc udicu neohlo a ani moc nebojoval. Potom už nič. Poobede sme išli „bobkařit“ na ťažko a feeder ku blízkemu potoku. Na ťažko som na červa vytiahol malého kapríka. A na feeder super rybačka- 3 pleskáče tak do 40 cm a jedna veľká plotica na ďobky. Ešte sme išli večer skúsiť vyvláčiť dákeho zubáča na mólo, ale už ani ťuk. Tam sme to skúšali skoro do 22,00 hod. Išli sme teda na chatu sa najesť a dať si večerného panáka na dobrú noc.

Za chvíľu príde záber

Vyfédrovaný pleskáč

DEŇ TRETÍ:

Utorok 25.8.2009

Ráno som zase nevstal. Ani doobedu sme sa nedostali k vode. Až na obed sme prišli na mólo. Skúsili sme to na pravý obed. No nič sa neudialo. Sem-tam sa ukázal boleň, ale všetky moje nástrahy ignoroval. Poobede sme robili guláš, tak na rybačku sme sa znova dostali až podvečer. Išli sme ku potoku kde sa po minulé roky dali pochytať zubáče. Na pravej strane som hneď na prvý hod mal záber a konečne som aj vytiahol prvého tohtoročného oravského zubáčika. Mal tak zo 40 cm. Viac už nič. Hádzali sme na všeljaké nástrahy ale už sme nič nemali. Tak sme sa vrátili do chaty a dali si panáka.

Zubáčik od potoka

Obrázok

Lovili sme do západu slnka

DEŇ ŠTVRTÝ:

Streda 26.8.2009

Ráno som zase nedokázal vstať. Veď som na dovolenke. Ale aj tak sme sa dnes rozhodli ísť do blízkeho Námestova. Tu som samozrejme navštívil všetky tri rybárske obchody a čosi aj pokúpil. Aj zásoby jedla sme dokúpili. Na chatu sme sa vrátili až poobede a hneď ma to ťahalo k vode. Zobrali sme si na ťažko a na feeder. A k tomu skoro 100 litrov ďobiek s ktorými som to tu chcel roztočiť. No po príchode k vode sme zbadali od Námestova blížiacu sa búrku. Sivo-biela obloha neveštila nič dobré. No kým nie sú blesky nevadí mi to. Nahodil som obidve palice a čakal. Žena sledovala policajta  a ja špičku féédru. Boli sme tu asi 15 minút a búrka sa blížila k nám. No či chceme alebo nie, musíme to zbaliť. Ale na feeder prišiel záber. Ale asi som neskoro zasekol. Ešte som to na chvíľu nahodil blízko brehu a začal baliť jednu udicu A znova sa špička zohla. To už som rybu zasekol. Bol to malý pleskáčik. Už som nenahadzoval. Akurát začalo na nás kvápať, tak sme v pokluse bežali do chaty na panáka parádnej jabĺčkovice.

V pozadí prichádza búrka

DEŇ PIATY:

Štvrtok 27.8.2009

Ráno som konečne vstal. Ešte pred svitaním som dorazil na mólo. Ryby boli aktívne a ja som im  bol plne k dispozícii. Začalo svitať a krásne červené slnko sa predieralo cez hmlu. Ryby lovili pri hladine, no akosi im moje nástrahy nechutili. Skúsil som im dať menšieho wobleríka Salma a čo chvíľa mi naň skočil pekný ostriež. Pofotil som ho a keby lepšie brali, aj by som ho zobral. Ešte som tu chytil jedného malého a zmenil som miesto. Presunul som sa na druhé mólo do kempu. Tu už lovili aj bolene. No moju úspešnú boleniu nástrahu Mini Fat Rap ignorovali. Ani plandavky im nebrali. Vyskúšal som teda malého poppera vo farbe „fire tiger“. A tak som s ním čľupkal a bublinkoval po hladine. Zrazu šplechot a kým som si uvedomil že to bol záber, ryba wobler pustila. Škoda. Ale aspoň viem, že ho ťahám dobre. Prebrúsil som háky a lepšie sa sústredil na lov. A netrvalo dlho a znovu prišla vlna a šplechot. Na prúte som ale nič nezacítil ale pre istotu som zasekol. A boleň „visel“. Mohol mať takých 45-50 cm. Akurát na večernú grilovačku. Ale kto by ho čistil? A tak šla ryba späť do vody. Bol som spokojný, hoci som tu nechal pár najlepších twistrov. Slnko už pripekalo, tak som šiel do chaty a tešil sa na každodenného ranného panáka.

Naježený Oravec

Naviažeme popperíka

Takto ho budeme ťahať

A chytíme takéhoto boleňa

DEŇ ŠIESTY:

Piatok 28.8.2009

Posledný deň dovolenky som vsadil všetko na jednu kartu a zobral som si tvrdý prút na šťuky. Ešte táto ryba mi chýbala v úlovkovej galérii.  Ráno ešte za tmy som sa vybral preloviť úsek popod horu smerom k Námestovu. Popri vode bolo veľa kaprárskych partií. No tí lapali iba pleskáče. Veľké pleskáče. Tak som sa popri nich prešmykol k vode a začal s veľkým kopytom. Nič však nebralo. A ako to už býva, keď sa prestane rybár sústrediť, príde záber. Samozrejme som ho nepremenil. Už sa rozvidnelo, ale bola hustá hmla. Prehádzal som všetky tutové miesta, dôkladne som to prelovil popri zatopených  stromoch. No vyšiel mi len húfik malých ostriežikov. Nič, nič, nič. Dorazil som k potoku, kde si kolega z chaty- Karol (Sivko) rozložil udice a skúšal tak ako každé ráno loviť pleskáče. Aj sa mu to darilo, zavše sa oklamal aj kaprík. Chvílu sme sa porozprávali, nafotil som ďalšie fotky a pomaly kráčal do chaty  na posledného panáka rybárskej dovolenky

Posledný deň bola poriadna hmla